Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Enkel wanneer het op de uitnodiging uitdrukkelijk vermeld wordt, is het noodzakelijk om vooraf in te schrijven.

zondag 26 januari

Theatermonoloog "Mien ziele, mien zieer, mien verzet"
door Ignace Goethals.

Het verhaal speelt zich af van 1914 tot 1922 en is gebaseerd op het historische werk ‘Arthur Naeyaert, schrik der Duitschers’ (2015) van Jozef Vackier.
Na de voorstelling volgt een nieuwjaarsreceptie.
Locatie: OC Onze Ark, Sint-Michiellaan, Sint-Michiels
Lees
meer.

zondag 2 februari

7de Woordfestival
Voor de 7de keer organiseert het Davidsfonds Sint-Michiels & Sint-Andries een podiumwedstrijd in samenwerking met het Conservatorium Brugge, afdeling Woord
Locatie:  CC De Dijk, Blankenbergse Steenweg 221 , Brugge

Bekijk hier de uitnodiging deelnemers en het reglement en inschrijvingdformulier
Meer info voor leden,ouders en grootouders: lees meer.

dinsdag 4 februari

Jazz proeven
door Muziek Mozaïek.
Bezetting: Geert Declercq – verteller | Filip Verneert – gitaar | Marie-Anne Standaert – trompet | Jean Van Lint – bas en zang |
"Jazz is net de 100 gepasseerd", zegt Geert Declercq. "Het is toentertijd gestart als een jong boompje, een frisse twijg in vruchtbare grond, en is nu een volwaardige eik geworden. Stevige bast, vol vertakkingen, vol jong leven! We klimmen de boom in, springen van tak tot tak, en genieten van het prachtige uitzicht."
Locatie: OC Rustenhove, Wantestraat 151, Assebroek

Een organisatie door “Davidsfonds in ’t Brugse” (gezamenlijk activiteit 6 Davidsfondsafdelingen)

donderdag 13 februari

Lezing Rond de Noordzee
Samen met cameraman Philippe Niclaes en ‘droner’ Ruben Callens maakte televisiemaker Arnout Hauben een reis rond de Noordzee. Een tocht door heden en verleden, te voet, per trein, met de fiets, per boot. Langs honderden dorpjes en door acht verschillende landen en regio’s: België, Frankrijk, Engeland, Schotland, Noorwegen, Denemarken, Duitsland en Nederland.
Locatie: het Parochiaal Centrum 't Couvent, Kan. Decoeneplei 1, Sint-Kruis (Male)

dinsdag 18 februari

Lezing door Prof. Wouter Duyck
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Het zou een discriminatiemachine zijn die sociale ongelijkheid bestendigt. Maar is dat wel zo? Zijn er gelijke kansen in ons onderwijs? En wat betekent dat, ‘gelijke kansen’? Impliceert dat ook ‘gelijke uitkomsten’?Ons onderwijs moet de lat veel hoger leggen! De staat van ons Vlaams onderwijs, en in internationaal perspectief
Locatie: Ontmoetingscentrum Cm, Koningin Astridlaan 2,Sint-Michiels

Gerelateerde afbeeldingNoteer nu reeds in je agenda!

zaterdag 25 april

Daguitstap naar het Pajottenland:
met een bezoek aan het Kasteel van Gaasbeek, van strategisch bolwerk tot riant zomerverblijf,  en een ontdekkingstocht naar streekbieren, zuur en zoet, met kriek, geuze en lambiek in het Bezoekerscentrum in Beerse
Meer info volgt nog

zondag 7 juni

Concert Hohe messe van J S Bach
Op amper een half uur rijden van Brugge ligt Aardenburg, het oudste stadje van Zeeland. Dankzij een samenwerking met de Stichting Bach-Comité Aardenburg, Passion Beyond Bach en de Davidsfonds Academie konden wij een exclusief en gevarieerd dagevenement samenstellen.