Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Enkel wanneer het op de uitnodiging uitdrukkelijk vermeld wordt, is het noodzakelijk om vooraf in te schrijven.

zondag 17 februari

alle deelnemers 2018
Brugge concervatorium
Brugge concervatorium woord

6de Poëziefestival
Voor de 6de keer organiseert het Davidsfonds Sint-Michiels & Sint-Andries een voordrachtwedstrijd in samenwerking met het Stedelijk Conservatorium Brugge, afdeling Woord.
Locatie:CC De Dijk, Blankenbergse Steenweg 221, Brugge.
Bekijk hier de uitnodiging deelnemers en het reglement en inschrijvingsformulier

dinsdag 19 februari

Peter Debrandere

Gisteren verfransing! Vandaag verengelsing?
Lezing door Peter Debrabandere.

Door de loop van de geschiedenis hadden het Nederlands in Nederland en het Nederlands in Vlaanderen zich eigenlijk tot twee aparte talen kunnen ontwikkelen. In de 19e eeuw is fel gediscussieerd over de mogelijkheid om van het Vlaams een eigen taal te maken. Toch hebben de Vlamingen voor het Nederlands van Nederland gekozen.
Ondertussen wordt aan onze universiteiten (en steeds meer ook aan onze hogescholen) van jaar tot jaar meer Engels gebruikt

Locatie: CM Ontmoetingscentrum, Koningin Astridlaan 2, Sint-Michiels.

donderdag 28 februari

Peter De Wilde

Vlaanderen in de wereld
Lezing door Peter De Wilde

Vlamingen denken vaak dat hun land op het wereldtoneel een onopgemerkte en dus weinig opzienbarende rol speelt. Maar men onderschat de macht van pracht, de kracht van de schoonheid. Vlaanderen heeft een lange traditie in wat men vandaag "soft power" noemt. We zijn dan wel een kleine regio, maar die macht van onze pracht, van onze cultuur mogen we niet onderschatten.
Locatie: CC De Dijk, Blankenbergse Steenweg 221, Brugge